Autósok, figyelem! Rengeteg díjemelést tervez a kormány, 25-55 százalékos drágulás jön

Autósok, figyelem! Rengeteg díjemelést tervez a kormány, 25-55 százalékos drágulás jön

A kormány a közúti járművek forgalomba helyezésével, műszaki ellenőrzésével és környezetvédelmi felülvizsgálatával kapcsolatos eljárási díjak jelentős emelésére készül – derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium friss, most társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetéből. A tervezet az inflációval és a megemelkedett hatósági költségekkel indokolja az áremelkedéseket, miközben kiemeli a környezetvédelem és a közlekedési biztonság szerepét. Sok tételnél több mint 50 százalékos díjemelés jön.

Lázár János nagy változtatásokat hozna a műszaki vizsgáknál és a közlekedési szabályoknál

Lázár János nagy változtatásokat hozna a műszaki vizsgáknál és a közlekedési szabályoknál

Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene.

Maradt egy kiskapu napelemkorlátozásban? Megszólaltak a szakértők

Maradt egy kiskapu napelemkorlátozásban? Megszólaltak a szakértők

Az elmúlt hetekben élénk vita alakult ki az erkélynapelemek telepítésének jogi szabályozásáról Magyarországon. Bár a hatályos jogszabályok tiltják a napelemek erkélyre történő felszerelését, szakértők szerint bizonyos kiskapuk továbbra is lehetővé teszik azok telepítését, az iparági szövetségek szerint viszont nincs menekvés a tilalom alól.

Eldőlt: betiltotta az erkélynapelemeket Magyarországon a kormány, és új szabályokat hozott a szélerőmű telepítésekre

Eldőlt: betiltotta az erkélynapelemeket Magyarországon a kormány, és új szabályokat hozott a szélerőmű telepítésekre

Január elsejétől betiltja az erkélynapelemek telepítését Magyarországon a kormány, és a szélerőművek telepítésénél is új szabályok lépnek hatályba – derült ki a hétfő éjjel megjelent Magyar Közlöny egyik kormányrendeletéből. Ez azt jelenti, hogy a múlt hétfőn indított társadalmi egyeztetésre érkezett napelemes szövetségi tiltakozással nem foglalkozott a kormány, mert a tegnap lejárt társadalmi egyeztetési határidő után pár órával már jogszabályba is ültette a számos európai országban terjedő erkélynapelemek betiltását. Ezzel párhuzamosan viszont több más, a napelemek terén tervezett szigorító lépésétől elállt a kormány. A napelemek terjedéséről és átfogó következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre itt még lehet jelentkezni.

Kiderült: komoly korlátozásra készül a kormány a napelemeknél, ma lejár a határidő

Kiderült: komoly korlátozásra készül a kormány a napelemeknél, ma lejár a határidő

Napelemet és napkollektort a tetőn kizárólag a tetősíkkal párhuzamosan lehet elhelyezni, a homlokzatra csak integrált módon kerülhet fel, és tilos lenne az erkélynapelemek felhelyezése – többek között ez derült ki abból a rendelettervezetből, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium tett ki társadalmi egyeztetésre és ma, azaz hétfőn lejár a véleményezési határideje. A Magyar Napelem és Napkollektor Szövetség vasárnap kiadott figyelemfelhívásában azt emelte ki, hogy a szigorú szabályok "egyes pontjai elfogadhatatlanok" a számára, szembe mennek az uniós energiapolitikai célkitűzésekkel, és a kormány, illetve az Energetikai Minisztérium napelemek melletti elkötelezett állásfoglalásával is. Emiatt azt kérte, hogy nyújtsák ki a társadalmi egyeztetésre adott határidőt, hogy legyen több idő és lehetőség a részletek egyeztetésére. A napelemek magyarországi terjedéséről és következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, további részletek itt érhetők el.

Nagy a baj a megsüllyedt autópályán Miskolcnál, akár még egy évig is zárva maradhat

Nagy a baj a megsüllyedt autópályán Miskolcnál, akár még egy évig is zárva maradhat

Komoly problémákat találtak az M30 autópálya megsüllyedésének okait feltáró részletes talajtani vizsgálatok során, és a helyreállítás utáni tartósan megfelelő műszaki megoldás kialakítása további 10-11 hónapot is igénybe vehet – jelezte pénteki közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). A tárca hangsúlyozta, hogy a munkálatokat a kivitelezőnek a jótállási kötelezettsége keretében kell elvégeznie, azaz nem költségvetési többletforrásból finanszírozzák majd.

A magyar kormányon bukhat el az új vonatbeszerzés

A magyar kormányon bukhat el az új vonatbeszerzés

Az egyetlen azonnal végrehajtható vasúti projektnél egyre közelebb a határidő, az EU már biztosította a finanszírozást, de a kormány még nem hagyta jóvá az új vonatok beszerzését.

Megszólalt a Lázár által leváltott MÁV-vezér

Megszólalt a Lázár által leváltott MÁV-vezér

Lázár János döntése alapján Hegyi Zsolt és Dányi Gábor váltja Pafféri Zoltánt és Steininger Zsoltot szeptembertől a MÁV élén. Pafféri most egy posztban reagált leváltására, üzenve utódjának, a miniszternek, valamint munkatársainak is.    

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

A kínai elnök látogatása nem a magyar függetlenség feladásáról szól, hanem pont a magyar szuverenitás erősítését jelenti - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, majd aláhúzta: a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, tudatos stratégia szerint halad előre. Meglátása szerint az EU nem tudja eldönteni, hogyan viszonyuljon Kínához. A tárcavezető beszélt arról is, hogy Európa gazdag, de már gyenge, a korábbi gazdasági modell már nem érvényes az unióban, a régi képletet kidobták, de még nincs helyette új megoldóképlet és rémisztőnek nevezte, hogy a blokk katonailag értelmezhetetlen erőt képvisel. Az interjú során szóba került a Budapest-Belgrád vasútvonal, a V0 vasútvonal kínai megvalósítása, általánosságban a kínai tőke szerepe, Magyarország mint gazdasági kulcsállam, az autóúthálózat fejlesztése, valamint az orosz-ukrán háború következményei, a várható szimbolikus jelentőségű beruházások a szűk költségvetési keretek közepette. Jelezte azt is a miniszter, hogy 2025 nyarára kész lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes vasúti pályája. Annak a reményének adott hangot, hogy a háború után lennie kell európai-orosz energetikai együttműködésnek, és ebben Magyarország közvetítő lehet. Az interjúban Lázár János elismerte, hogy a legnagyobb magyar tulajdonú építőipari cégek megerősödésében nagy szerepet játszottak az állami beruházások, szerinte ez legitim mód volt, ugyanis stratégiai érdek a szektor magyar kézben tartása. Ezen a ponton azonban az állam és a piaci szereplők kapcsolata korszakváltáshoz érkezett elmondása szerint.

Alkotmánybírósághoz fordul az építésügyi minisztérium

Alkotmánybírósághoz fordul az építésügyi minisztérium

Nem fogadja el a Kúria döntését az Építési és Közlekedési Minisztérium, az Alkotmánybírósághoz fordulnak – közölte a minisztérium az RTL Híradó megkeresésére. Mindezt azok után, hogy kiderült: nincs akadálya annak, hogy az LMP népszavazást kezdeményezzen a kiemelt beruházássá nyilvánítás ellen.

Az Európai Bizottság újra teljesen felfüggeszthet magyar uniós forrásokat

Az Európai Bizottság újra teljesen felfüggeszthet magyar uniós forrásokat

Az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény jelenlegi formájában több ponton sértheti a közbeszerzésekre vonatkozó, összeférhetetlenségi, valamint az EU-források felhasználásáról szóló szabályozásokat az Európai Bizottság szerint – tudta meg a Portfolio uniós tisztviselőktől, valamint erről tanúskodik egy a birtokunkba került, a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak címzett levél is. Kifogásolják, hogy a kormány az új jogszabállyal számos jogon mentességet ad egyes projekteknek, ráadásul ezt átláthatatlan módon teszi. Sok esetben Brüsszel indokolatlannak tartja, hogy az ingatlan tulajdonosi jogköröket is átírta a minisztérium. A konfliktus miatt egyes operatív programok részleges, de akár teljes befagyasztásáról dönthet az Európai Bizottság. A minisztérium azt közölte velünk, hogy nem értesültek a brüsszeli levélről.

Gyökeresen átírnák a KRESZ-t, már készülnek a magyar tervek

Gyökeresen átírnák a KRESZ-t, már készülnek a magyar tervek

Február közepén a KRESZ megújításáról tartottak közlekedésszakmai fórumot, ahol az Építési és Közlekedési Minisztérium képviselői és szakmai szervezetek is részt vettek az egyeztetéseken. A kezdeményezést egy tragikus biciklis baleset katalizálta 2023. július 1-jén az Árpád hídon, amely során egy illegális autóversenyben résztvevő jármű karambolozott, megölve a kerékpárost. Az esemény nyomán felmerült a KRESZ rendszerének felülvizsgálata és a közlekedési szabályok átdolgozása, javában készülnek az új tervek. Szabályoznák az elektromos rollereket, módosítanák a kerékpárokra, valamint a jogosítvány megszerzésére vonatkozó elvárásokat is.

Karácsony-Lázár alku: trükközésre kényszerült a miniszter a HÉV miatt

Karácsony-Lázár alku: trükközésre kényszerült a miniszter a HÉV miatt

A bérlet-alku részeként Lázár János építési és a közlekedési miniszter elérte, hogy az állami HÉV-járműváltás helyet cseréljen fővárosi közlekedési projektekkel az uniós listán, így most az utóbbiakat szorítja az uniós pénzek lehívásának 2026 augusztusi határideje. A cserével érintett források a HÉV-projekt eredetileg számított költségének felét sem teszik ki, Lázár minisztériumának további "trükkökre" lesz szüksége - írta meg a Népszava.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Melyik befektetési alapot válasszuk 2025-ben?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.